dimarts, 11 d’abril del 2017

La violència justa

Resultado de imagen de la violencia justa
    Alexis Rodon és un expolicia cap de seguretat d'uns grans magatzems; va haver de deixar la policia arran d'un cas en què va perdre els estreps i va maltractar un segrestador de nenes. Teresa Olivella és una dona amb un passat tràgic, amb un exmarit que la maltractava i que va perdre el seu únic fill en un accident de cotxe on ella mateixa conduïa. Aquests dos personatges van narrant cadascún en un capítol rere l'altre la seva situació personal, com les seves vides es creuaran i com els portaran a veure's involucrats en determinades situacions on, com diu el títol, hauran d'aplicar la violència justa; o potser més.
   Novel·la negra negríssima, amb un protagonista íntegre però que no pot tolerar determinades situacions i que es veurà implicat en la investigació d'una trama de segrest i prostitució infantil, Rodon és un típic personatge de pel·lícula que a vegades pot resultar una mica inversemblant però que no decep en cap moment. L'equilibri mental de la Teresa penja d'un fil, coneix el passat del Rodon per la premsa i pensa que ell és la persona que necessita per intentar superar el passat que la turmenta.
   La violència justa és una novel·la molt violenta, amb una trama complexa i ben desenvolupada on apareixen tots els personatges que hom espera que apareguin: jutges, proxenetes i prostitutes, polis corruptes i d'altres íntegres. Tot això dins l'àmbit més proper, pels carrers de Barcelona, on no resulta difícil imaginar els protagonistes. Ja puc esborrar aquest llibre de la llista de pendents de llegir, amb la satisfacció d'haver gaudit d'una molt bona lectura que m'ha enganxat des del primer moment i en cap moment m'ha decebut.

4 comentaris:

  1. Pareu màquines! Tornem a coincidir tu i jo! Molt bona novel·la, i molt ben escrita. Andreu Martín és molt gran. Ja tinc un altre llibre seu esperant. Si hagués de definir aquesta, però, no diria 'violenta'. Diria 'sòlida'. Em surt així.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sí Xexu! Sabia que aquest cop coincidiríem, ja sóc una fan incondicional d'Andreu Martin.
      I tens raó, potser no hauria d'haver dit violenta, però sí molt dura, no estic acostumada a novel·la negra amb una dosi tan contundent d'acció.

      Elimina
  2. El vaig llegir ja fa uns mesos i em va agradar molt. Els personatges són un dels punts forts que té.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Efectivament, els dos protagonistes estan molt ben treballats. Continuarem llegint l'Andreu Martin oi? ;)

      Elimina