dimarts, 4 d’agost del 2015

El aroma del crimen

    L'oficial instructor de l'Ertzaintza Vicente Parra té dos casos sobre la taula: per una banda la mort de la dissenyadora de moda Elena Castaño, assassinada a ganivetades a casa seva; per l'altra, la mort del jove Cristian, conserge de la facultat de Química, aparentment natural, però la mare sospita que algú ha pogut fer mal al seu fill. El Cristian havia estudiat gastronomia i s'hi havia dedicat abans de ser conserge; la millor amiga de l'Elena, la Carmen, ajuda en un restaurant de molt prestigi a Donosti. Estan relacionats els dos casos? 
    Xavier Gutiérrez és xef, psicòleg i escriptor, i treballa en el departament d'innovació del restaurant Arzak. En general no m'interessa gaire (per no dir res) el tema de la gastronomia; tot i això, en llegir la contraportada d'aquest llibre se'm va encendre una espurna d'interès: un xef que escriu novel·la negra?? Això ho haig de llegir! I així va ser com em vaig autoregalar aquest llibre per Sant Jordi, i la veritat és que no m'ha decebut gens. Una trama amb dos camins diferents però que poden estar relacionats; uns personatges que tenen pràcticament el mateix pes o més que el suposat protagonista, el policia; un entorn d'alta cuina i estudis de gastronomia que em resulta novedós com a escena d'un crim. En resum, una bona novel·la per llegir a l'estiu.
    

2 comentaris: