dimecres, 17 d’agost del 2016

Els hereus del tercer Reich


    L'aparició del cadàver d'una dona en el pantà de Foix desperta la curiositat d'un jove matrimoni de mossos d'Esquadra, la Laia i l'Ignasi. Investigant pel seu compte, l'Ignasi troba que la dona, professora universitària i que va desaparéixer fa dies, era filla d'un jutge del tribunal de Nüremberg, que va jutjar els criminals nazis un cop finaliztada la Segona Guerra Mundial. Casualment l'Ignasi és tot un expert en el tema, col·lecciona llibres sobre la guerra, per això no pot evitar continuar la investigació tot i que no és la seva competència.

    La trama d'aquesta novel·la és molt original i dinàmica, però no està gaire ben escrita: alguns personatges són poc creïbles, amb diàlegs que resulten forçats, les descripcions dels llocs, els moviments dels persontages... La impressió general és com si llegís la redacció d'un estudiant. 
    Aquest llibre el vaig llegir de casualitat, en un moment en què no tenia res més a mà per circumstàncies diverses, i la persona que me'l va passar ja m'ho va dir, que no m'agradaria com estava escrit. Tot i això, el vaig llegir en tres dies i no se m'ha fet pesat, semblava com si estigués veient una pel·lícula d'acció.
    Ivan Llambí, l'autor, és mosso d'Esquadra i es nota que coneix bé el funcionament d'aquesta institució, i no s'estalvia de crítiques d'allò que no li agrada del seu funcionament, encara que també elogia tot allò que es fa bé. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada